EHSAL DMC, hot or not?

Zoals jullie nu wel al weten, volg ik momenteel een postgraduaat Digitale Marketing en Communicatie aan de EHSAL Management School. Voor de kenners kortweg EHSAL DMC.
Omdat deze opleiding bijna op zijn einde loopt, wil ik met jullie mijn ongezouten mening delen over alle aspecten van EHSAL DMC.

Zodus, EHSAL DMC, hot or not?
Mede- of ex-ehsaldmc’ers feel free to vote!

Persoonlijk vind ik het nog een twijfelgeval. Afhankelijk van welk aspect van de opleiding ik in rekening neem, is het zowel hot als not voor mij.
Daarom zal ik de hot- en not-aspecten even op een rijtje zetten…

HOT

  • De lessen worden gegeven door gastdocenten die (meestal) interessante voorbeelden kunnen geven uit de praktijk en die dan ook uit ervaring spreken.
  • De opleiding steunt voor een groot deel op projecten (lees: groepswerken) voor echte bedrijven. Hieruit leer je dus het meest en je vertaalt de lessen onmiddellijk ook naar de praktijk.
  • Dankzij projecten, gastdocenten, bedrijfsbezoeken en events kan je al contacten leggen met mogelijke werkgevers. Wie echt een job wil direct de opleiding, vindt deze waarschijnlijk wel.
  • Er wordt een grote focus gelegd op je intrede op de arbeidsmarkt. Je krijgt les over jouw CV, over solliciteren, er is een coaching over je eigen kwaliteiten en de mogelijkheid om gratis een uitgebreid Career (Boot) Camp te volgen.
  • Slagen op die examens zult ge! Als je naar de les gaat en er ook echt bij bent, zijn de examens easy.

NOT

  • Het ligt eerder aan de HUB zelf denk ik, maar toch ga ik er hier efkes over zagen. Een lokaal reserveren werd naarmate de opleiding vorderde, steeds onmogelijker! Onze opleiding bestond uit projecten, vergaderingen, presentaties enzovoort dus zonder lokaal waar je rustig kon werken of een presentatie inoefenen was alles minder productief.
  • De communicatie over en tijdens de opleiding zelf is ook niet altijd even duidelijk en zorgde wel vaker voor verwarring.
  • Het gaat de laatste tijd al wat beter, maar de Wifi-verbinding aan de EHSAL is verschrikkelijk! En dat voor een digitale opleiding, oh ironie! Dit zorgde er ook voor dat de productiviteit bij projecten soms laag was.
  • Soms zag ik ook de (digitale) meerwaarde van bepaalde dingen niet. Het bedrijfsbezoek aan de VRT bijvoorbeeld, best wel interessant en leuk om de studio’s eens te zien, maar de meerwaarde voor digitale marketing was ver te zoeken.
  • Last, but not least, de opleiding most maar liefst € 2500. Dat is niet niks en ik heb me toch een aantal keer afgevraagd waar dat nu voor nodig was.

Over het algemeen denk ik dat ik toch maar voor hot ga stemmen, al heeft mijn kritische zelve toch ook wel wat opmerkingen. De opleiding zou soms misschien wat meer up-to-date kunnen zijn, maar ik besef zelf ook dat dat op digitaal vlak moeilijk is omdat deze sector zo snel evolueert.

Hieronder nog wat sfeerfoto’s van mijn ehsaldmc ervaring.
Enjoy, en tot de volgende!

Digital Natives op het Kerstfeest

Digital Natives op het Kerstfeest

Legendary kersfeest

Legendary kersfeest

Kotfeest in Leuven

Kotfeest in Leuven

 

 

 

Geef een reactie

